Overblog
Edit post Folge diesem Blog Administration + Create my blog
bertONE Racing Motocross am Strand

Wer meine Freude und das Wissen über Strandrennen teilen oder kennenlernen möchte, ist herzlich eingeladen sich auf meinen blog umzuschauen. Der Mix aus Motocross und Enduro, und das meistens direkt am Meer, was kann es Schöneres geben!? Hier findet Ihr alles Mögliche (Reifen / Kühlung / Schalldämpfer / Einschreibeseiten / Veranstaltungsorte / Trainingsstrecken / Training usw.) zu Motorrad bzw Motocross Strandrennen! Gerne könnt Ihr Euch beteiligen, dieses Wissen hier zu erweitern, danke! Ich freue mich über neue Kontakte zum Thema, Reportagen, Erlebnisse von Euch! Strandrennen - ein Erlebnis! Laßt es uns teilen! #Courses des sables moto #Strandrennen #beachracing #LeTouquet #Enduropale

Reifen für Motocross Strandrennen - aktualisiert Maxxis - 06/20

Veröffentlicht am 16. Juni 2020 von Bert

Hossegor parc fermé 2012 (Kamera falsch eingestellt)

Hossegor parc fermé 2012 (Kamera falsch eingestellt)

Spezielle Reifen:

MICHELIN StarCross 5 Sand vorne

MICHELIN StarCross 5 Sand

MICHELIN S12 XC alternativ 18 Zoll

Mitas Terra Force MX Sand

Pirelli Scorpion MX Soft 410 (21 +19 + 16 Zoll)

Bridgestone M102 (18 + 19 Zoll), M101 (21 Zoll)

Dunlop Geomax MX12 (21 + 19 Zoll)

GoldenTyre GT 280 Tsunami (18 + 19 Zoll)

Shinko 540

Maxxis M-7308 (18 + 19 Zoll), M-7307 (21 Zoll)

Kenda K782 Sand-Mad

Gibson MX 5.1

RST MX-Grip NEU

TERRA FORCE-MX SAND

The completely new Mitas TERRA FORCE-MX line is intended for both professional and amateur riders seeking high performance.

TERRA FORCE-MX SAND

Mitas TERRA FORCE-MX replaces the previous motocross competition range and was developed in cooperation with many professional motocross riders on different tracks and various types of terrain. The new line is offered in three tread patterns to meet the requirements of all riders and types of terrain.

TERRA FORCE-MX SAND is a motocross tyre for use in deep sand and mud. The rear tyre has a hybrid design for loose terrain and sandy track conditions. A semi-paddle construction and wide row spacing ensure maximum clearing, even in the stickiest mud or sand. The hybrid design incorporates large centre lugs that provide traction of a paddle tyre, and an aggressive layout of side lugs for the cornering ability of a traditionally soft terrain tyre. The outer block profiles provide superior traction on sand or muddy terrain. The front tyre features a scooped centre tread pattern that acts like a paddle to evacuate sand and deliver traction. A sharp paddle design with a reinforced shoulder supports hard landing after jumping and breaking. There are sharp knobs in the central tread pattern of the front tyre for extended tread life.

Kommentiere diesen Post